barnvagnsmonopol?

Jag har en liten sak på mitt hjärta som länge velat komma ut. Jag förstår inte varför så många köper Bugaboo Cameleon till sina små?

Då vi letade vagn till Oliven så testade vi i princip alla barnvagnar som finns på marknaden och Bugaboo var en av de första vi ratade.

Läste att någon skrev att Bugaboon skulle vara en av få vagnar där du har barnet mot dig. Bullshit! De flesta vagnar har barnet mot dig. Sen kan man vända på sittdelen då  barnet är moget för det.

Jag skulle kunna rapa upp en mängd anledningar till varför man ska våga vägra Bugaboo, och det gör jag gärna för den som är intresserad.
allmänt | |
#1 - - Brio-fanet.:

Word Anna! Åh, kunde inte sagt det bättre själv! Man får så klart välja viken vagn man vill men jag fnissar alltid lite i smyg när jag ser en buggaboo på stan. De är ju så sjukt låga! Ser enligt mitt estetiskt lagda öga helt oproportionerligt ut. För att inte tala om ergonomin i det hela. Ajaj säger ryggen. Kan såklart rapa upp mer galla över ovan nämnda vagn/märke men känner mig nöjd så här ;)

#2 - - Anna - designnörden:

Brio-fanet: Vad skönt att höra att det är fler än jag som känner så här! Givetvis ska man köpa det som känns rätt, men nog råder det lite überhype vad gäller Bugaboo.

Hade tänkt rapa upp just den låga höjden som ett argument mot Buggan så det var kul att du gjorde det :)

#3 - - ♥ Anna S:

Rapa vidare!!

#4 - - Anna - Designnörden:

Anna S: Skulle kunna rapa på om de små miniatyrhjulen fram. De är så små att man måste köpa vinterhjul för att det ska funka i vårt nordiska klimat.

#5 - - ♥ Anna S:

Meeeeeeeera :)

#6 - - Linda:

Kan bara hålla med. Rackliga är de med. Man kan höra på skramlet och gnisslet att det är en bugga som kommer 8-)

#7 - - Brio-fanet:

Alltid kul när man kan enas mot ett gemensamt hatobjekt ;)

Ja, vad är det här med "vinterhjul"?! Jag skulle direkt dra öronen åt mig om jag gick i vagnköpartankar (wich i dont för jag är så nöjd med min BRIO Happy, haha)och försäljaren sa att de ordinarie hjulen inte funkar på vintern...my gawd liksom, snacka om att bli lurad. det är ju helt befängt!

Anna S: Här kommer mer rap:



* Namnet (jamen det låter ju fjantigt! ;)

* Priset (i förhållande till vad man får)

* Tycker barnet verkar sitta väldigt exponerat i sittdelen; den har liksom inga riktiga kanter.

* Att det hänger något som ser ut som ett nyckelband från handtaget. Vafalls? :)

* Hjulen igen! Inte så konstigt att man inte sett några Bugaboos i Delsjön (Friluftsområde i Göteborg) om man säger så. Självklart väljer man också vagn efter livsstil; tänker man sig att mest knata runt i stan så duger det säkert med minisvänghjulen, det förstår jag också. Bara man inte glömmer att köpa till vinterhjulen då, för annars blir det vad jag förstår lite svårt på vinterhalvåret :D



#8 - - Anna - designnörden:

Anna S: Brio-fanet har täckt in det mesta nu. Jag kan möjligtvis tillägga att de som har Bugaboo alltid refererar till sin vagn som antingen "Bugaboon" eller "Buggan". Aldrig "barnvagnen" som vi andra kallar våra vagnar för.



Linda: Ja, det stämmer!



Brio-fanet: Ja visst är det skönt att kunna förenas och spy galla över något :)

Det där med hjulen är verkligen ett mysterium att folk går på.

#9 - - Malin S:

Ihhhhh, va roligt och uppfriskande med en intressant diskussion kring detta fenomen. Är ju själv ägare och fd förare av en Bee. Före detta eftersom de jäkla hjulen inte rullar i snö. Ha ha!



Jag blir smått upprörd eftersom jag också stött på det felaktiga påståendet att Bugaboo är en av de få vagnar som har barnet vänt mot sig. Va liksom?



Det roligaste är ju dock designen. När det är dunkelt ute kan jag inte se skillnad på en rollator och en Bugaboo. Mycket underhållande.



Men som sagt, jag är ju själv en av dem som trillat ditt. Anledningen till detta är oklar. Men den piffiga färgen i cerise drog nog sitt strå till stacken. Ang. att "Buggaputtande mammor" benämner vagnen med märket det stämmer sannerligen. Dock noterar jag att jag gjorde så med vår Emmaljunga. Jag hoppas och tror att det är för att man vill ge en mera målande bild i texten så att säga. Ordet vagn blir så platt.



Herrehud hur kan jag skriva så här mycket text. Finns det någon maxgräns i kommentatorsfältet? ;)



Nåväl, fortsätt gärna med denna typ av inlägg. Kanske jag också ska börja visa mitt syrliga giftiga jag mera i bloggen. För det finns en sådan sida, det kan jag lova ha ha! Kan ju alltid återuppta min gamla kategori "PrettoMalin listar" =)



Kram/Malin

#10 - - Anna - designnörden:

Malin: Så du är inte längre Bee-ägare? Jag trodde att Bee var bättre än Cameleon? Men det klart, hjulen är ju desamma.

Färgen var ju helt fantastisk så jag förstår att du trillade dit!

No, no! No, no, no, no! There's no limit! Man kan tydligen skriva sina memoarer i kommentarsfältet :)

Ja, man kanske skulle ha en kategori där man ifrågasätter hur vissa saker är formgivna. Detta inlägg uppskattades, vilket jag inte trodde. Trodde att jag skulle få skit för att jag itne förstår Bugaboos storhet.

Tycker absolut att du ska släppa ut ditt giftiga jag och bejaka det :)



Kram kram

#11 - - Ida:

Hur har din dag varit? :)

#12 - - Malin S:

Hade en gnagande tanke om att jag missat att respondera på din kommentar. Minnet är kort men gott, eller hur säger man? ;)

Jo, vi har kvar Bee'n. Men hjulen är hopplösa i vinterväglag. Åtminstone suburbens väglag. I city kanske det är åkbart. Men, färgen är underbar! =D



God fortsättning på mellandagarna och jag hoppas att er jul varit trivsam! kram/Malin

Upp