ram

Jag fick till slut ändan ur och tog mig an projekt "flytta tavla" i vardagsrummet. Tavlan hade hamnat lite ocentrerat då vi möblerade om. Då jag tog ner tavlan möttes jag av en mörk ram på väggen där tavlan suttit. Kände att jag blev lite matt, men jag tog mig samman och hämtade en hink med vatten och lite såpa samt trasa. Började torka på väggen men inget hände. Gnuggade lite frenetiskt och då började färgen luckras upp. Avslutade då projektet och hängde tillbaka tavlan.

Nu har jag dokumenterat eländet (vilket inte var det lättaste då väggen är ljus och ljuset gör det svårfotat) och kontaktat Ikea för att diskutera lämplig kompensation för ramen Resligs infärgning på vår vägg. Jag anser att de får stå för ommålning av vårt vardagsrum. Om Kamprad själv kommer och målar så bjuder jag på kaffe :)


Foto: privat

hemma hos oss - då | |
#1 - - Anna W:

Kanske svårt att få kompensation? Oftast beror det på att man hänger upp saker för tidigt. Här kommer mitt husållstips in , klorin! Luktar inget gott men det bleker det mörka, ta lite på en disktrasa (funkar bra när man har vitt överallt...)

#2 - - Anna - designnörden:

Anna W: Tydligen inte omöjligt. Ikea grunnar lite på saken just nu.

Vi hade målat väggen en månad innan tavlan åkte upp så det ska inte vara några problem med underlaget.

Klorin verkar vara lösningen på många problem :)

#3 - - Anna W:

....vill du veta en annan sak, berätta det inte för ngn. Men sot från mycket ljus och värmeljus ger många missfärgningar idag, därför syns det var saker har suttit, tror inte det i ditt ramfall, men jag har sådan där det stått ljus under. Fick lära mig detta i jobbet där hyresgästerklagat men efter utredning är det ljuskonsumtionen som är anledningen...

#4 - - Anna - designnörden:

Anna W: Jag ska inget säga ;)

Upp