mrs r

Vi har bestämt oss för att ta tag i det här med giftermålet efter att de planerna las på is i samband med att jag blev gravid med Oliven. Vår tanke var att åka iväg på en långresa och gifta oss, men min arbetsgivare kunde inte avvara mig då. Sen så blev jag gravid kort efteråt och då ville jag inte gifta mig.
 
Vi har haft otaliga diskussioner om hur och var vi vill gifta oss. På en strand vid havet, i en storstad, i håla etc. Ingen av oss vill ha ett stort kyrkbröllop. Jag är inte uppväxt med en traditionell kristen åskådning då mina föräldrar är av en annan åsikt, den buddhistiska. Inget regelrätt leverne, men än dock.
 
Vi landade nu i att vi vill gifta oss i London, my second home, i sommar och började dona med detta. Det är ingen enkel uppgift! Är man inte bosatt i landet så måste man tillbringa minst en månad i landet. Vem har tid med det?! Så där sprack drömmen om en borgerlig vigsel i antingen Hyde park eller vid en särskild plats vid Themsen.
 
Det förslag vi nu har är att gifta oss på flygplatsen innan vi åker och sen ha en ceremoni i Svenska kyrkan i London. Då slipper jag stå och lova M trohet inför Gud, som jag inte tror på, men ändå få en ceremoni i min älskade stad. Det låter säkert tokigt att jag vill ha en ceremoni i kyrkan då jag inte tror på Gud. Men jag anser att vara öppen och visa respekt för våra olika livsåskådningar och traditioner är ett sätt att utvecklas. Kyrkor är dessutom fantastiska byggnader och kulturarv, därav att jag fortfarande betalar skatt till Svenska kyrkan.
 
Nu är inte planerandet slut bara för att vi landat i ett hur. Nu är det bara resten kvar!
Vad ska jag ha för vigselring? Trodde att jag visste det, men ack vilken djungel det är.
Klädsel? Ingen aning?! Kan jag få ha svart?
 
Det är tur att vi ska ha semester en vecka så att jag hinner fundera lite.
Montage av bilder från Jarl Sandin
 
bröllop | |
Upp