mat mat mat

Vår inofficiella bröllopsmiddag blev i hemmets vilda vrå med våra bästa vänner och våra "otama" barn.
Vi beställde mat från en av mina absoluta favoritrestauranger; Hos Pelle. En restaurang som aldrig gjort mig besviken! Inte ens då jag ätit mat som jag inte i vanliga fall skulle välja. Hur kul kan en stekt strömming bli? Hur kul som helst om kockarna Hos Pelle får sätta smaken på den!
Då vädret var så härligt kunde vi sitta ute och äta. Till förrätten dracks det Bollinger och tuggades surdegsbaguette.
Förrätten bestod av lättrökt och lättbakad torsk med forellrom.
Varmrätten bestod av helstekt spätta. Enkelt och galet gott!
Tomt på faten och i glaset. En arty bild där min vigselring kom med.
Efterrrätten var en härligt somrig jordgubbstarte.
 
Vi var mätta och belåtna resten av kvällen och fram på småtimmarna, då vi släpade oss i säng efter en härlig dag med härligt sällskap. Skratt och galenskap när det är som bäst!
 
 
Foto: privat
bröllop | |
Upp