<3

I måndags så genomgick Oliven en operation för att ta bort en polyp i halsen. Inget stort ingrepp, men han behövde ändå sövas. Vi checkade in på Drottning Silivias Barnsjukhus och Oliven visade sig vara en tuffare person än sin mor. Han hanterade nålsticken på ett föredömligt sätt. Tittade på då de stack in infarten i handen och frågade om saker. Då infarten var på plats så fick jag bära in honom i operationssalen. Där blev han sövd i min famn. Fick bita mig i kinden för att inte börja gråta. Att det ska vara så jobbigt!
 
Då vi satt i korridoren och väntade under ingreppet så tittade jag på ingången till avdelningen bredvid; vårdavdelning för barncancer. Såg hur en liten en på 2-3 år gick omkring där inne med en gigantisk droppställning med diverse påsar på. Det är vid sådana tillfällen allt blir oerhört verkligt och man inser hur otroligt lyckligt lottad man är då en ofarlig polyp är det värsta man drabbats av.
Jag gav en donation till Barncancerfonden igår, gör det du också!
 
Då Oliven äntligen slog upp sina blå igen så frågade han genast efter sin chokladkanin som han visste låg i min väska. Den mumsade han snabbt i sig. Älskade unge!
Foto: privat / iPhone
oliven | |
Upp