happyland

Denna helg har jag fått ägna mig åt hemmet, trädgården och familjen. Allt det som jag tycker bäst om!
 
Att vädret varit magiskt är bara förnamnet. Solsken i två dagar var vi bara tvugna att fira med skumpa.
Strax efter kl 15 så sköt vi iväg korken och satte oss ute i solen och bubblade.
Då vi övergick från vintertid till sommartid så ställde vi fram utemöblerna.
Nya blomster behövdes så jag tog mig en tur till handelsträdgården och köpte dessa. Jag vet faktiskt inte vad de är? De är fina! Jag kör på klassiska terrakotta krukor.
Fågelperspektiv på blomstren.
Det känns onekligen lite naket på altanen då spaljén saknas. Men papsen är beställd för assistans med det "problemet".
Olivträdet har fått flytta ut och till en större kruka. Det har minsann växt en del sen ifjol.
Slog även till på en maka, eller make, till vår blåbärsbuske. De behöver vara två för att man ska få bär.
Och här sitter jag nu och njuter av att ha fönstret öppet.
 
Foto: privat
hemma hos oss - hus1 | |
#1 - - Malin Stoltz:

Du haver en styck Bellis där på bordet. MVH en som köpt likadan men inte planterat de ännu.

Svar: Bellis minsann. Vilket passande namn. Det ska jag ha i åtanke om det ploppar ut fler kids ;)
designnörd

Upp