over all

Oliven växte plötsligt ur sin vinteroverall. Då alla hans overaller varit från KappAhls serie Kax Proxtec så tänkte jag köpa en ny. Det var lättare sagt än gjort!
Enligt lagersaldot på siten så var alla overallerna slut. (Lagom till deras kampanj om att ta 3 barnkläder och betala för 2)
 
Tog mig ändå en tur in på KappAhl i Nordstan och vad skådade mitt öga? Jo, två gråa overaller! Båda i rätt storlek. Tog en overall och stegade mot kassan och fick även med mig en fin tröja till Oliven.
 
Varför favoriserar jag KappAhls overaller over all other? Av den enkla anledningen att de är så bra. Tål både väta och slitage utomordentligt bra. Det är nog därför de även vinner tester på tester.
 
Jag har sagt det förr, men det tål kanske att upprepas, jag är inte sponsrad av KappAhl. Däremot så tycker jag att man ska ära dem som äras bör. Gör man något bra så ska man få cred för det. Det är alldeles för lätt att gnälla på det som är fel istället för att berömma det som är bra.
 
barn | |
Upp