guide to gothenburg

Jag skrev för ett tag sedan att jag skulle göra en personlig guide till Göteborg. Det kanske är dags att jag klämmer ur mig den nu :)
 
Here it comes!
Har försökt att täcka in de olika delarna av dagen, samt mina personliga favoriter vad gäller shopping. Det är alltså ingen heltäckande guide. Det finns mer, mycket mer, men det får ni hitta själva!
 
Frukost, lunch eller fika
1 Brogyllen - klassiskt kafé med känsla av sydeuropa
 
Lunch
2 Beijing 8 - dumplings!
3 Haiku sushi lounge - sushi på rullband är alltid kul
4 Latterian i Antikhallarna - bra/hypat lunchställe i fin miljö
 
Dinnertime
5 Hos Pelle - rustik mat som aldrig varit en besvikelse, utan mer något av en symfoni på tungan
6 Peacock - asiatisk cross kitchen i skön loungemiljö
 
Nibble
7 Flickorna Kanold - choklad!
 
Drinks
8 Tranquilo - mojitos i alla smaker
 
Rulla hatt
9 Nefertiti - har alltid skrattat och dansat mig igenom nätterna här. Dessutom så är kön en upplevelse i sig som man inte ska missa.
10 Yaki-Da - äta, dricka & dansa till härliga hits från förr eller gå till ett annat dansgolv för att skaka rumpa till dagsfärsk musik.
 
Shoppa inredning
11 Artilleriet - need I say why?
12 Tinna - återförsäljare av Svenskt Tenn
13 Svensson - designklassiker på löpande band
 
Shoppa kläder
14 ABCD - you want Armani?
15 Gillblads - kvalitet med lite tantvarning
 
Foton privata forutom Nefertiti och Gillblads
inspiration | |
Upp